מיתוג באינטרנט
מיתוג באינטרנט שונה ממיתוג רגיל משום שפלטפורמת התצוגה היא לא שלט או דף עיתון אלא דף אינטרנט המוצג על מסך המחשב או הפלאפון. עסק הרוצה למתג את עצמו באינטרנט ידע לשלב במוצרים שהוא מוכר את צבעי המותג שלו, לכן כאשר מתכננים מיתוג עסקי באינטרנט צריך לחשוב מראש מהו שילוב הצבעים המתאים ביותר לרשת האינטרנט.
טרם תחילת תהליך מיתוג באינטרנט כדאי להכיר את המוצרים ברשת בהם אנו שמים את המיתוג
-
מיתוג אתר האינטרנט של העסק
אם עסק רוצה למתג את עצמו היטב, מומלץ מאוד שיעצב את האתר שלו רק על פי צבעי הלוגו. זוהי המשמעות של המושג "מותג". מותג נוצר על ידי הטמעה של הלוגו וצבעי המותג בתת מודע, ואותו עיקרון קיים גם ברשת האינטרנט.
אמנם כל עסק שם את הלוגו בכותרת של האתר, אך זהו ההבדל בין עסק רגיל לעסק ממותג. עסק ממותג, הוא עסק שכל הצבעים שלו הם צבעי ה"מותג", וזה מה שהופך עסק רגיל ל"מותג", ואתר אינטרנט רגיל, לאתר "ממותג".
כאשר רוצים לשים תמונה כרקע לאתר, מומלץ לבחור תמונה שהגוונים השולטים בה הם צבעי המותג.
-
מיתוג דף פייסבוק
חשוב מאוד לעצב דף פייסבוק ממותג. על מנת לעשות זאת יש ליצור כותרת ממותגת עם הלוגו ועם רקע בצבעי הלוגו. חשוב שתהיה התאמה בין צבעי הכותרת של דף הפייסבוק לבין צבעי אתר האינטרנט האישי.
-
מיתוג לוגו ביוטיוב
כל עסק המפרסם את עצמו בטלוויזיה, שם את הלוגו שלו בסוף הסרטון הפרסומי. כך יש להתייחס גם לפרסום ביוטיוב. פרסום ביוטיוב שווה בערכו לפרסום בטלוויזיה. ישנן 3 טכניקות שחשוב לבצע כאשר רוצים למתג עסק ביוטיוב על מנת להביא מכירות לעסק:
- לשים על המסך בצד ימין מלמעלה, את לוגו העסק בקטן.
- בסוף הסרטון, להכין פריים ובו מסך לבן או שחור ועם הלוגו של העסק בגדול, כאשר תחתיו מופיעים פרטי ההתקשרות עם העסק.
- לשים בסרטון גימיקים, כמו רקע עם צבעי המותג של העסק.
-
מיתוג הלוגו באינסטגרם
חשוב מאוד לקדם את התמונה של הלוגו ברשת האינטרנט, לשם כך, חשוב מאוד להעלות את התמונה של הלוגו אל רשת האינסטגרם.
-
קידום ומיתוג הלוגו בגוגל
כמו שבעל עסק משקיע היטב בקידום שם העסק בגוגל, ובוחר מילות מפתח מתאימות, כך בעל העסק צריך להשקיע בקידום של תמונת הלוגו ברשת האינטרנט. מדוע?
משום שקידום תמונות בגוגל, הוא כלי נהדר להביא כניסות לאתר העסק. כאשר יש תמונה מושכת, אז הגולש נכנס אל אתר העסק. כיצד מקדמים את תמונת הלוגו בגוגל? לשם כך יש כמה כללים:
- כאשר הלוגו מבוסס על טקסט, יש ליצור באינטרנט את הלוגו כמלל חי בחלק של כותרת האתר, ולתת לטקסט הלוגו את התגית h1. תגית זו, תגרום לקידום אורגני של שם העסק בגוגל. לכן, כאשר בוחרים שם לעסק, יש לחשוב איך לשלב מילת מפתח מתאימה.
- כאשר הלוגו מתבסס על טקסט, יש לשלב את שם הלוגו בשם הדומיין של האתר.
- כאשר הלוגו מבוסס על טקסט, שם הלוגו יהיה השם של דף הפייסבוק וערוץ היוטיוב של העסק.