Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לעצב לוגו לעסק

נכתב ע"י:
בתאריך: 11/02/2017
8 דקות קריאה

כאשר מתכננים עיצוב לוגו, כדאי לדעת כמה כללים בסיסים בתחום על מנת לוודא שהלוגו מוצלח ויביא מכירות לעסק:

  1. יש לוודא שהמעצב הבין היטב את המטרות ואת ה"אני מאמין" העסק – מטרת הלוגו, היא לשקף את אופי העסק. לכן מעצב לוגו מקצועי הוא מעצב שיבין לעומק את המשמעות והתוכן של העסק כדי להצליח במיתוג עסקי. לשם כך על מעצב הלוגו לשבת עם הלקוח ולנתח איתו איזה מסר שיווקי יתאים לעסק. לאחר מכן, המעצב יחשוב מהו האיור או צורת הטקסט שתסמל את אופי העסק בצורה הטובה ביותר. איור זה יהווה את הלוגו של העסק וישרת אותו לשנים ארוכות קדימה.
  2. צורת לוגו פשוטה – לפעמים יש נטייה לחשוב כי לוגו מורכב ויוצא דופן הוא הלוגו הטוב ביותר לעסק. זוהי טעות כי כמו במקרים רבים בחיים – היופי הוא בפשטות.

    לוגו פשוט בעל מראה נקי ייקלט בקלות רבה יותר במוח ובתת מודע של הצופה בלוגו, על כן יש ללכת על צורות פשוטות ובסיסיות בעיצוב הלוגו. לוגו עם ריבוי פרטים שסביר שלא ייקלט בתודעת הצופה.

  3. בחירת צבע לוגו המתאים לעסק – בחירת צבע נכון לעסק הינה שלב אקוטי בהליך המיתוג. לצבע השפעה רבה על האופן בו אנו תופסים את העולם כמו גם את המותג שאנו נחשפים אליו. צבעים מסוימים מזוהים עם נושאים מסוימים ועוזרים להעביר את המסר הנכון.

    כך למשל לעסק העוסק במוצרי טבע מתאים לוגו בגוון ירוק או חום. לוגו של חברה הרוצה לשדר יצירתיות ודמיון תשתמש בצבע סגול. לעסקים בתחום ההייטק מתאים שילוב של צבעים קרים ובהירים המזוהים עם עיצוב מודרני. ניתן להיעזר בגלגל צבעים המראה אילו צבעים משתלבים ביחד. שילוב צבעים נכון בלוגו יצור לוגו מוצלח ומאוזן.

  4. שימוש נכון באותיות בעת עיצוב לוגו– כאשר מעצבים לוגו המבוסס על טקסט, חשוב מאוד שהטקסט ייראה כצורה בפני עצמה. יש לדאוג כי מדובר בצורה ייחודית אשר למעשה תמתג את העסק כעסק ייחודי.
  5. מיתוג מוצרים נלווים – עסק הרוצה למתג את עצמו מעצב את הניירת ואת אתרי הדיגיטל לפי צבעי הלוגו. צבעים אלה יהיו דומיננטיים גם בבאנרים פרסומיים באינטרנט ובפלאיירים שיודפסו. כדאי לחשוב מראש על שילוב צבעים איתו יהיה ניתן לפתח עיצוב ניירת כמו גם עיצוב אתר.
  6. תכנון לוגו למדיות שונות – כאשר מתכננים לוגו, יש לזכור שבלוגו משתמשים גם בדפוס בגדלים שונים (רול-אפ, פלקטים, שלטי חוצות ועוד) וגם בדיגיטל (קאבר לפייסבוק, חתימה.

    דיגיטלית ועוד). יש לבנות לוגו המתאים לכל פורמט.

איך לעצב לוגו לעסק המבוסס על טקסט או צורה

יש שני סוגים עיקריים של לוגו , כזה המבוסס על צורה או כזה המבוסס על טקסט.

כיצד נזהה לוגו מוצלח המבוסס על צורה?

הלוגו יהיה בעל צבע אחד או שניים לכל היותר ובעל צורה אחידה. כאשר מעצב מכין לוגו מסוג זה עליו לשים לעצמו מטרה ברורה : לגרום לצורת הלוגו להיקלט בראשו של הלקוח כמילה נרדפת לשם העסק.

על מה חשוב להקפיד בעת עיצוב לוגו המבוסס על טקסט?

כאשר מעצבים לוגו המבוסס על טקסט, תחילה חשוב להקפיד על אחידות הטקסט. יש לתת לטקסט פונט בעל צורה ייחודית כך שהלוגו ייראה מעניין. מומלץ לשמור על צבע אחיד של הטקסט, כאשר ניתן לשלב עם הטקסט צבע רקע מתאים היוצר ניגודיות טובה (טקסט לבן עם רקע כחול, טקסט שחור על רקע צהוב וכדומה).

עיצוב לוגו מקצועי חובה לעצב אצל מומחים בלבד. עיצוב לוגו לא נכון עשוי להיות בעלת תוצאות הרות אסון לעסק. על מנת לקבל לוגו מקצועי בהתאמה אישית פנו כעת באינטרנט או בטלפון ל- Logonet.


צור קשר

    השאר פרטים: